1 septembrie 2018 marchează o schimbare radicală pentru gospodăriile din România odată cu trecerea la iluminatul cu LED-uri eficiente energetic implementată la nivel european, ajunsă în etapa interzicerii becurilor cu halogen. Pornind de la eliminarea progresivă a spoturilor cu halogen (sau GU10) implementată în 2016, următoarea fază constă în interzicerea surselor de iluminat non-direcționale cu halogen, inclusiv a becurilor standard cu formă de pară sau lumânare.

Sunt interzise becurile cu halogen pentru că sunt ineficiente în ceea ce privește utilizarea energiei electrice, consumând de aproximativ 5 ori mai multă energie comparativ cu cele LED. Interzicerea lor în spațiul european face parte din angajamentul UE de a stopa emisiile de CO2 și de a reduce amprenta de carbon. Becurile LED au o durată de viață medie de 15 ani, ceea ce le face potrivite atât pentru protejarea mediului.

Ministrului Mediului a precizat, în cadrul unei conferințe de presă, că un grup de lucru, special constituit, va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului prezentând o variantă finală: „Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.