În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Mediului (MM) supune dezbaterii publice Proiectul de OM privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului mediului nr. 591/2017 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului „Declaraţie privind obligaţiile la Fondul pentru mediu” şi a instrucţiunilor de completare şi depunere a acestuia. Cetățenii și instituțiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii, în termen de 10 de zile de la data publicării pe site, la Ministerul Mediului – Administrația Fondului pentru Mediu.

http://www.mmediu.ro/articol/mm-supune-dezbaterii-publice-proiectul-de-om-privind-modificarea-si-completarea-ordinului-ministrului-mediului-nr-591-2017-pentru-aprobarea-modelului-si-continutului-formularului-declaratie-privind-obligatiile-la-fondul-pentru-mediu-si-a-instructiunilor-de/2432

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 832/2017 pentru derogarea de la prevederile art. 31 alin. (1), din Hotărârea Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, Ministerul Mediului prin Direcția Generală Deșeuri, Situri Contaminate și Substanțe Periculoase, în calitate de titular al Planului Național de Gestionare a Deșeurilor și al Planului Național de Prevenire a Generării Deșeurilor, cu sediul în Bd. Libertății nr. 12, sector 5, București, anunță în data de 24.11.2017 organizarea dezbaterii publice pentru proiectul de plan propus, inclusiv a raportului de mediu.

În Parlamentul European, în cadrul comisiei pentru transport și turism, se poartă discuții referitor la o strategie europeană pentru o mobilitate cu emisii scăzute de dioxid de carbon.
Un transport sigur, eficient și la prețuri accesibile este esențial pentru viața cetățenilor europeni, pentru dezvoltarea pieței interne și pentru atingerea obiectivelor de conectivitate globală. În același timp, nivelul emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi în Europa a crescut, fiind cu 20 % mai mare în 2014 decât în 1990. În prezent, sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră din Europa.
Uniunea și statele membre au semnat Acordul de la Paris, intrat în vigoare la 4 noiembrie 2016, care are ca scop menținerea creșterii temperaturii globale cu mult sub 2°C față de nivelul din perioada preindustrială și continuarea eforturilor de limitare a creșterii temperaturii la 1,5°C peste nivelul din perioada preindustrială. Pentru ca aceste obiective să fie puse în aplicare, sectorul transporturilor trebuie să își îndeplinească rolul care îi revine. O trecere ireversibilă la o mobilitate cu emisii scăzute de dioxid de carbon și de poluanți atmosferici, este, într-adevăr, o soluție. Cartea albă privind transporturile din 2011 și rapoartele Parlamentului European care au urmat au subliniat în mod clar obiectivul pentru sectorul transporturilor de a atinge o reducere de cel puțin 60 % a emisiilor de gaze cu efect de seră provenite din transporturi, până la mijlocul secolului, în comparație cu 1990, și înscrierea fermă pe o traiectorie care să tindă spre nivelul zero de emisii.

Comunicarea Comisiei din 20 iulie 2016 „O strategie europeană privind mobilitatea cu emisii scăzute de dioxid de carbon” reunește măsuri și propune inițiative legislative și nelegislative menite să accelereze ritmul trecerii la o mobilitate cu emisii reduse, evidențiind oportunitățile care apar pentru industrie, servicii, întreprinderile energetice și investitori pentru a contribui la creșterea durabilă și la furnizarea de noi locuri de muncă. Raportul salută comunicarea și este de acord cu privire la importanța măsurilor care urmează a fi luate în toate domeniile descrise în planul de acțiune privind mobilitatea cu emisii scăzute de dioxid de carbon, subliniind necesitatea unor acțiuni mai ambițioase cu privire la anumite domenii.